Lämmastiku generaatorid


Pakume põhiliselt Parker gruppi kuuluva firma Domnick Hunter (DH) Inglismaa tehases toodetud PSA-tüüpi gaasigeneraatoreid ja rehvide täitmise generaatorit TruckTyreSaver.

Lämmastiku generaatorid:

  • tööstusele ja teenindusele:
    • Midigas, maks. tootlikkus 24,5 m3/h, maks. puhtus 10 ppm
    • Maxigas, maks. tootlikkus 148 m3/h, maks. puhtus 10 pp. Vt. ka referentse.
    • TruckTyreSaver, membraangeneraator rehvide täitmiseks.
  • laboritele
  • sportlaste alpimajadele

Kasutusalad laborites: GC, GC-FID, GC-NPD, GC-ECD, GC-TCD, GC-ATD, GC-AED, GC-ELCD, HALL, LCMS, TOF, FT-IR, NMR, ICP, TOC, THA, DSC, TGA, TOD, ELSD jpm

Lämmastiku generaatorite Midigas ja Maxigas põhilised kasutusalad: toiduainete pakkimine, õlletehased, veini tootmine, laserlõikus, metallide kuumtöötlemine, ohtlike ainete katmine, farmaatsia, elektroonika, õli- ja gaasitorustiku tühjendamine, laborid, plastitööstus, tuleohutuse tõstmine(serveriruumid, pangad, muuseumid), sõidukite rehvide täitmine jne.

Igal pool, kus kasutatakse lämmastikuballoone saab kasutada ka generaatoreid. Võrreldes balloonidega jäävad ära rendi-, transpordi-, käsitlus- ja vormistuskulud. Lisaks on generaator palju ohutum, kui kõrgsurveballoonid. Lämmastiku tootmiseks on vaja vaid puhast suruõhku. Väga kompaktne ja ökonoomne lahendus.

Kui kasutatava lämmastiku töörõhk on kõrgem, kui generaator suudab maksimaalselt anda (16 bar), siis saab ahelasse lisada kõrgsurve boosteri (rõhutõstja) koos mahutiga. Selliselt saab täpselt sobiliku töörõhu kas 30 bar või ka 350 bar. Selline lahendus on ka siis sobilik, kui töö on ühes vahetuses. Siis saab öösel kõrgsurvemahutid lämmastikku täis toota ja päeval kasutada. Loomulikult toimib kogu süsteem täisautomaatselt ja turvaliselt.

PARKER Domnick Hunter uue põlvkonna lämmastikugeneraatorid NITROSource (vaata videot):

 

Lämmastik autorehvidesse TruckTyreSaver generaatoriga

Mitmete suurte autofirmade ja rehvitootjate uuringud on näidanud, et täites autorehvid kuiva 95% -se lämmastikuga võib saavutada otsest rahalist kokkuhoidu. Rehvide eluiga pikeneb keskmiselt vähemalt 25% ja kütusekulu langeb 6-7%. See kõik saavutatakse tänu stabiilsele rehvirõhule, sest nii üle- kui ka alarõhk tekitab liigse kulumise, vähendab haakumist teepinnaga ja sellega suurendab kütusekulu.

Ega lämmastik autorehvis ei ole mingi imerohi. Samasuguse kokkuhoiu võib saavutada ka siis, kui rehvid täita kuivatatud suruõhuga ja seejärel vähemalt kord kuus rõhku kontrollida ning vajadusel juurde pumbata. Keskmine autoomanik aga nii ei tee ja ilma ilmse vajaduseta rõhku ei kontrolli. Sõidetakse ühest rehvivahetusest teiseni ehk kontrollitakse rõhku vaid kaks korda aastas.

Just sellisele keskmisele laisale ja mugavale autoomanikule ongi mõeldud rehvide lämmastikuga täitmine. Sest:

– TruckTyreSaver lämmastiku generaator toimib ka õhukuivatina ja rehvidesse ei satu veeauru. Meie kliimas külmemal ajal veeaur kondenseerub veeks ja talvel isegi külmub jääks, tekitades rehvis alarõhu. Pikemal sõidul ja suvel rehvi kuumenedes aga tekitab ülerõhu.

– TruckTyresaver generaatorist väljuv gaas sisaldab 95% lämmastikku ja 5% hapnikku koos muude gaasidega. Selline koostis tagab hapniku ja lämmastiku osarõhkude tasakaalu rehvi sees ja väljas. Gaasimolekulide difusioon läbi rehvi (mis on omamoodi membraan) on viidud miinimumini. See aga tagab stabiilse rõhu säilimise rehvi sees. Piisab, kui paar korda aastas rõhku kontrollida.

– Mõnikord rõhutatakse ka seda, et hapnik soodustab rehvi oksüdeerumist. Kuid see argument on sõiduautode puhul suhteliselt vähetähtis. Samas kui veoautode ja busside puhul näitasid uuringud, et alles üle 100000 km-se  läbisõidu puhul ilmnesid erinevused ja lämmastikuga täidetud rehvid säilitasid palju paremini rõhku. Samuti oli rehvimaterjal, velg ja armatuur palju “tervem”.

Sõiduautodele, kaubikutele ja veoautodele mõeldud lämmastiku generaator TruckTyreSaver. 

Sellise generaatori võib ühendada suvalisse suruõhu väljavõttu või kompressori väljundisse ja täita rehv 95% lämmastikuga. Et eelnevalt õhuga täidetud rehvis saavutada õige lämmastiku kontsentratsioon, siis peab täitma rehvi kaks korda.

Rehvitöökodadele veel vihjeks, et sellise generaatori kasutamine on 4-5 korda odavam, kui balloonigaas.